15 lutego 2017

#32. TWOJA FIRMA W SOCIAL MEDIACH + TY W SOCIAL MEDIACH - Marcin Żukowski



Moja ocena: 4/5!                                                              Moja ocena: 4/5!
Tytuł: Twoja firma w social mediach                               Tytuł: Ty w social mediach
Tytuł oryginalny: Twoja firma w social mediach            Tytuł oryginalny: Ty w social mediach  
Autor: Marcin Żukowski                                                  Autor: Marcin Żukowski
Wydawnictwo: Onepress                                                  Wydawnictwo: Onepress
Liczba stron: 192                                                              Liczba stron: 264
Data wydania: 08.02.2016                                                Data wydania: 27.01.2017
Cena katalogowa: 37,00 zł.                                              Cena katalogowa: 39,90 zł

Social media to temat bardzo na czasie. Coraz więcej pojawia się tego typu publikacji i mówi się, że są to książki z krótkim terminem ważności. Jak jest w tym przypadku?  


"Twoja firma w social mediach" to książka, która pomoże Ci nabyć odpowiednią wiedzę do tego, aby móc dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.  Założeniem jest nabycie nowych, potencjalnych klientów dla naszej firmy. Książka Marcina Żukowskiego to fajny poradnik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. 

Marcin pisze prosto i mądrze. Lekki język pozwala fajnie i bezproblemowo przyswoić wiedzę zawartą w książce. Po przeczytaniu już czterech rozdziałów, czytelnik, który posiada własną firmę dostanie odpowiedź na pytanie dlaczego warto wprowadzić swoją firmę na media społecznościowe. 
Autor pomaga w rozpoczęciu działań marketingowych. Dodatkowo zachęca czytelnika do przemyślenia i opracowania własnej koncepcji. Zwraca też uwagę na różne narzędzia, które ułatwiają stawianie pierwszych kroków na różnych portalach, nie tylko na facebooku. Marcin dokonuje też rzetelnego przeglądu serwisów, dzięki czemu nie jest to książka o samym facebooku czy instagramie. Opisuje tutaj także działanie innych portali takich jak Pinterest, YouTube czy LinkedIn. Znajdziecie też sporą wiedzę z zakresu SEM. Dowiecie się z jakich narzędzi można skorzystać, aby od początku działać efektywnie. 

Marcin jest praktykiem, przez co jego książka jeszcze bardziej nabiera wiarygodności. Pisze też w wielu sprawach dość ogólnie jednak możemy sporo się dowiedzieć. Książka na pewno szybko nie straci swojej ważności. 

Lektura dała mi zastrzyk energii do jeszcze lepszego działania i zdałam sobie sprawę z popełnianych błędów. Jeśli więc i Wy chcecie poznać tajniki działania mediów społecznościowych to serdecznie zachęcam Was do lektury. Jeśli tak jak ja zaczynacie dopiero swoją przygodę z e-marketingiem to musicie przeczytać. Bardzo dobra lektura na początek.


"Ty w social mediach" to natomiast lektura, która skupia się głównie na nas samych. Już nie na powadzeniu profilu firmowego tylko naszego, niekoniecznie prywatnego. Jeśli tworzycie w mediach społecznościowych własny wizerunek to koniecznie musicie przeczytać tę pozycję. 

Z książki dowiadujemy się co to jest marka osobista, jak efektywnie ją budować oraz czym powinna się cechować dobra marka osobista. Tutaj również poznajemy konkretne narzędzia, które ułatwiają nam tworzenie takiego profilu. Narzędzia do prowadzenia profilu firmowego są bardzo podobne do prowadzenia profilu osobistego, dlatego ponownie mamy styczność z niektórymi pojęciami. Jest to książka jednak bardziej osobista, już nie tak ogólna jak poprzednia, która ma na celu pokazanie czytelnikom, że social media mogą służyć do lepszego życia. W jaki sposób? O tym musicie przeczytać już sami. 

Znów prosty i lekki język, mądre słowa i zawrotne tempo czytania. Rzetelny przegląd mediów społecznościowych, którymi warto się zainteresować, porady odnośnie blogowania i wiele wiele innych ciekawych tematów, które zainteresują każdego kto ma styczność z marketingiem. Pamiętajmy, że każde nasze działanie zostaje zapisane w sieci. Kiedyś nasze dzieci będą oglądały nasze poczynania tutaj, więc może warto przez chwilę zastanowić się nad tym, co chcemy powiedzieć i pokazać światu.


Jeśli miałabym wybierać to uważam iż książka "Ty w social mediach" jest lepsza. Dlaczego? Po pierwsze ze względu na jej bardziej osobisty charakter. Możemy więcej się z niej nauczyć i zastanowić co będzie dla nas najlepsze. Po drugie poruszanych jest więcej tematów, a tematy te są szerzej i wnikliwiej opisane. A po trzecie bardziej do mnie przemówiła zarówno wiedzą jak i stylem. 

Zachęcam Was do lektury obu pozycji! Nie zawiedziecie się. :) 

Książki przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa: 


Spodobał Ci się ten post? 
Polub mnie na facebooku: 

więcej o mnie

2 komentarze

  1. Wrzucone do koszyka (ty w social mediach) i czekam na przesyłkę. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, na pewno będziesz zadowolona :) Jak na wiedzę dla początkujących jest bardzo dobra. Ja też dopiero zaczynam pogłębiać swoją wiedzę w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram